Declaración de IZAN Asturies ante las Elecciones del 22 de mayo

Jueves 19 de mayo de 2011, por Mar

La crisis está siendo utilizada para llevar a cabo un fortísimo ataque contra los derechos sociales y establecer así unas nuevas reglas de juego entre las clases sociales de aquí a las próximas décadas. Está en curso una verdadera guerra social contra la gente trabajadora. Irlanda, Grecia y Portugal, con sus economías intervenidas, han sido los primeros laboratorios. Mientras, en el Estado Español, la cruda realidad para la inmensa mayoría de la sociedad es de casi 5 millones de parados con una tasa que sobrepasa el 21%, más del 60% de la población cobrando como mucho mil euros, de los cuales un 22% solo percibe el salario mínimo interprofesional (644 euros) y más de 250 000 desahucios en el año 2010 cuando existen más de 3 millones de viviendas vacías. Al otro lado de la balanza las ayudas a los bancos se cuentan por miles de millones de euros.

En Asturies no hemos sido una excepción y la cifra oficiales de personas sin empleo ya ronda las 90.000. El gobierno PSOE-IU ha desarrollado una política seguidista del gran capital y del gobierno central, imponiendo los recortes pactados y profundizando en el desmantelamiento de los servicios públicos. Un PSOE que ha traicionado y desmoralizado a los y las trabajadoras y que hace años que se convirtió en un partido social-liberal, atado de pies y manos a los intereses del mundo empresarial. Cuando la crisis ha entrado en escena, el gobierno del PSOE se ha tenido que posicionar y lo ha hecho claramente a favor de los privilegios de los que generaron la crisis. Todo ello ante un fuerte descrédito de la política, justificado aún más por los casos de corrupción que hemos vivido, especialmente el caso “Rioperres” en el que se ha demostrado el pelaje de la casta política asturiana.

Junto al PSOE, IU ha gobernado estos 4 años sin desmarcarse un ápice de la política regresiva de estos y participando en la cogestión del sistema. Se han mostrado como una opción incapaz de defender en las instituciones lo que se lucha en la calle. Aún así sabemos que muchos de sus militantes han participado en las luchas del 29-S y en otras movilizaciones, pero sus dirigentes son ya políticos profesionales alejados de los intereses de sus bases.

En este escenario los anticapitalistas de IZAN Asturies iniciamos un proceso de discusión y acercamiento con diferentes fuerzas políticas y sociales en Xixón con el objetivo de hacer un llamamiento a todos los sectores que resisten a la lógica del sistema capitalista para ir tejiendo, desde abajo, una necesaria unidad de acción. Desde esa perspectiva se valoró la constitución de una candidatura electoral de unidad de la izquierda transformadora, en ella finalmente participan el Frente de la Izquierda y el Conceyu Abiertu, además algunas personas independientes, luchadores y luchadoras de movimentos sociales agrupados bajo el nombre Conceyu d’Unidá Popular de Xixón.

Confiamos en que estos espacios de unidad puedan ampliarse y crecer en el futuro porque desde Izquierda Anticapitalista Asturies entendemos que las elecciones no son un fin sino un medio más para hacer política. Las cosas no empiezan ni acaban el 22 de mayo. Los cambios reales se consiguen en la calle y mediante la movilización de la mayoría de la sociedad. Sin embargo, es necesario que las ideas anticapitalistas también tengan resonancia durante las elecciones, para mostrar que existe otra forma de hacer política, no institucionalizada, basada en la democracia participativa y en defensa de las verdaderas necesidades sociales del pueblo asturiano. Ante la crisis del sistema es importante que una candidatura muestre a las claras, quienes son los culpables de dicha situación, a la vez que insista en la necesidad de ir hacia otro sistema, donde los recursos y el control y gestión de los mismos estén en manos de la mayoría de la sociedad.

Por eso IZAN Asturies pide para las elecciones municipales en Xixón un apoyo a la candidatura del Conceyu d’Unidá Popular de Xixón, y en las elecciones autonómicas un voto negativo y de castigo a las principales fuerzas políticas que han sostenido el gobierno asturiano durante estos años, apostando por las opciones a la izquierda representadas por organizaciones que han estado en las resistencias y las luchas del pueblo trabajador asturiano.

[N’asturianu]

Declaración de IZAN Asturies ante les Ellecciones del 22 de Mayu

La crisis ta siendo utilizada pa llevar a cabu un fortísimo ataque contra los derechos sociales y establecer asina unes nueves riegles de xuegu ente les clases sociales d’equí a les próximes décades. Ta en cursu una verdadera guerra social contra la xente trabayador. Irlanda, Grecia y Portugal, coles sos economíes interveníes, fueron los primeros llaboratorios. Mientres, nel Estáu Español, la cruda realidá pa la inmensa mayoría de la sociedá ye de casi 5 millones de paraos con una tasa que devasa’l 21%, más del 60% de la población cobrando como muncho mil euro, de los cualos un 22% solo percibe’l salariu mínimu interprofesional (644 euros) y más de 250.000 desahucios nel añu 2010, cuando esisten más de 3 millones de viviendes vacíes. Al otru llau de la balanza les ayudes a los bancos cuéntense por miles de millones d’euros.

En Asturies nun fuimos una esceición y la cifra oficiales de persones ensin empléu yá ronda les 90.000. El gobiernu PSOE-IU desenvolvió una política seguidista del gran capital y del gobiernu central, imponiendo los retayos apautaos y afondando nel esmantelamientu de los servicios públicos. Un PSOE que traicionó y desmoralizado a los y el trabayadores y que va años que se convirtió nun partíu social-lliberal, arreyáu de pies y manos a los intereses del mundu empresarial. Cuando la crisis entró n’escena, el gobiernu del PSOE túvose qu’asitiar y facer claramente a favor de los privilexos de los que xeneraron la crisis. Tou ello ante un fuerte descreitu de la política, xustificáu entá más polos casos de corrupción que vivimos, especialmente’l casu “Rioperres” nel que se demostró la pelame de la casta política asturiana.

Xuntu al PSOE, IX gobernó estos 4 años ensin desmarcase un ápice de la política regresiva d’estos y participando na coxestión del sistema. Amosáronse como una opción incapaz de defender nes instituciones lo que se llucha na cai. Entá asina sabemos que munchos de los sos militantes participaron nes lluches del 29-S y n’otres movilizaciones, pero los sos dirixentes son yá políticos profesionales alloñaos de los intereses de les sos bases.

Nesti escenariu los anticapitalistas de IZAN Asturies empecipiamos un procesu d’alderique y acercamientu con distintes fuerces polítiques y sociales en Xixón coles mires de faer un llamamientu a tolos sectores qu’aguanten a la lóxica del sistema capitalista pa dir texendo, dende embaxo, una necesaria unidá d’acción. Dende esa perspectiva valoróse la constitución d’una candidatura electoral d’unidá de la esquierda tresformadora, nella finalmente participen el Frente de la Esquierda y el Conceyu Abiertu, amás delles persones independientes, lluchadores y lluchadores de movimentos sociales arrexuntaos sol nome Conceyu d’Unidá Popular de Xixón.

Confiamos en qu’estos espacios d’unidá puedan ampliase y crecer nel futuru porque dende Esquierda Anticapitalista Asturies entendemos que les elecciones nun son un fin sinón un mediu más pa faer política. Les coses nun empezar nin acaben el 22 de mayu. Los cambeos reales consiguir na cai y por aciu la movilización de la mayoría de la sociedá. Sicasí, ye necesariu que les idees anticapitalistas tamién tengan resonancia mientres les elecciones, p’amosar qu’esiste otra forma de faer política, non institucionalizada, basada na democracia participativa y en defensa de les verdaderes necesidaes sociales del pueblu asturianu. Ante la crisis del sistema ye importante qu’una candidatura amuese a les clares, quien son los culpables de dicha situación, al empar qu’aportune na necesidá de dir escontra otru sistema, onde los recursos y el control y xestión de los mesmos tean en manos de la mayoría de la sociedá.

Por eso IZAN Asturies pide pa les elecciones municipales en Xixón un sofitu a la candidatura del Conceyu d’Unidá Popular de Xixón, y nes elecciones autonómiques un votu negativu y de castigu a les principales fuerces polítiques que sostuvieron el gobiernu asturianu mientres estos años, apostando poles opciones a la izquierda representaes por organizaciones que tuvieron nes resistencies y les lluches del pueblu asturiano.

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0