...Y ahora la lucha continúa

Martes 20 de noviembre de 2012, por Mar

Izquierda Anticapitalista Asturias

El pasado 14N, nuevamente Asturies fue la comunidad autónoma donde el Pueblo trabajador asumió la convocatoria de Huelga General con mayor decisión. Según las cifras que manejan las centrales sindicales, en Asturies se superó el 90% de participación en el paro de 24 horas…

… Y es que no nos faltan razones. Esta Tierra asturiana viene soportando desde los años setenta un desmantelamiento industrial que la deja sin futuro. A los cierres en los sectores del vidrio, loza y cerámica, se les unieron numerosas industrias pequeñas y medianas de ámbito local, de un sector alimentario (conserveras, lácteas y queseras, cervezas y gaseosas, sidra y dulce, panificadoras, …) que se apoyaban en la producción propia, tanto del campo como de la mar, y que fueron aniquiladas por la gran distribución de productos foráneos. Una gran distribución alimentaría que en este momento supera el 90% del consumo y que fue destruyendo a su vez, al pequeño comercio abastecido por una “aldea” apuntillada con las cuotas europeas. Le siguieron el textil entero (IKE, Obrerol, Baras…) y comenzó también el cierre escalonado de los astilleros arrastrando tras de si, al pequeño y mediano metal. Capítulo aparte merece el desmantelamiento de la minería, tanto pública como privada y que en las últimas tres décadas, pasó de mas de 40 mil trabajadores a los apenas 3000 de ahora. A esa destrucción de empleo minero, hay que sumarle otros 200 mil empleos inducidos.

La delictiva “gestión” institucional, empresarial y sindical del desmantelamiento de la minería y su pretendida reconversión mediante los multimillonarios “Fondos Mineros”, en algún momento tendrá que ser investigada para delimitar las responsabilidades de los agentes implicados. Pero al despilfarro y a la corrupción que han presidido esa gestión convirtiendo en desiertos comarcas enteras, hay que sumar buena parte de la destrucción social sobrevenida a esta Asturies de la que huyen nuestros jóvenes, en donde uno de cada tres habitantes tiene mas de 65 años y con el índice de natalidad más bajo del planeta: 6 nacid@s por cada mil habitantes. Lo que no quita que, de los casi seis millones de parad@s del Estado Español, más de 100 mil sean asturian@s. A grandes rasgos, ese es el punto de partida, con el que llegamos en Asturies a esta crisis sistémica: económica, ecológica, social y de los cuidados, que el propio capitalismo está reconvirtiendo en un nuevo negocio, con su guerra declarada al pueblo trabajador, robándonos los salarios, las pensiones, la sanidad, la educación, la cultura,…

¡Teníamos razones sobradas para ir a la Huelga General y así lo hicimos! Junto a l@s trabajador@s del resto del Estado Español, de l@s grieg@s, portugues@s, italian@s y chipriotas que, unido al apoyo movilizado del resto del pueblo trabajador europeo, hizo de este “14N”, un día de Resistencia contra las políticas de recortes de la Troika y sus gobiernos.

Desde las 00 horas del miércoles 14 de noviembre se pusieron en marcha los piquetes informativos de las empresas y también los organizados en las localidades por afinidad sindical. Durante toda la mañana se recorrieron polígonos industriales, grandes superficies, estaciones de autobuses, calles comerciales … Siempre vigilados de cerca por la Policía Nacional, colaborados por los Municipales. De madrugada varias carreteras y autopistas fueron cortadas con barricadas, y durante la mañana en diversas localidades estaban previstas acciones, como en La Felguera, donde medio millar de parad@s rodearon el INEM. En Uxo, se había producido ya una detención.

Si bien el acto central de este 14N, era la manifestación de la tarde en Oviedo y en la que participaron alrededor de 100 mil personas, al mediodía y como se viene haciendo en todas las huelgas generales, estaba convocada en Xixón por CSI, SUATEA, CGT y CNT otra manifestación a la que en esta ocasión se sumó un cortejo de varios centenares de CC. OO., UGT y USO, durante parte del recorrido pero con finales diferentes.

La manifestación de Xixón arrancaba calentita por la actuación policial, que además de impedir durante toda la jornada la acción informativa de los piquetes, a las 10.30 horas cargó contra el piquete de la CSI, SUATEA, CGT y CNT que se replegaba a los locales sindicales para preparar la manifestación, hiriendo a varios sindicalistas, además de producirse la primera detención. Poco después, y a escasos metros de la Casa Sindical de Xixón, la policía intenta arrebatarle la cámara a un fotógrafo produciéndose a continuación otra carga y el intento de asalto de la Casa Sindical por parte de la Policía a la que se hizo frente impidiéndoles el paso, resultando herido un compañero que tuvo que ser atendido en el Hospital de Cabueñes, además de producirse otras tres detenciones por parte de la policía local que ha actuado desmedidamente en esta Huelga colaborando con la Policía Nacional en la represión feroz. Nos gustaría saber las órdenes que el Conejal de seguridad Rafael Felgueroso Villar dió a sus acólitos.

Ni l@s más mayores recordaban un intento de asalto de la Sindical por la Policía: algunos compañeros rememoraban los inicios del conflicto del sector naval. Ante la gravedad de los hechos se hizo una asamblea en la que se decidió dar de plazo para liberar a los detenidos, hasta el final de la manifestación. La manifestación de Xixón, en la que participaron alrededor de 20 mil personas arrancó al grito de “Detenios llibertad”, grito repetido una y otra vez durante todo el recorrido. Llegados al Náutico un portavoz de la CSI nos comunicó que se había dado de plazo al Gobernador Civil hasta la una de la tarde para poner en libertad a los detenidos y en caso de no producirse, marcharíamos hasta la Comisaría… Y así fue.

Más de cinco mil manifestantes marcharon por las calles del centro de Xixón, hasta la Comisaría en el barrio del Natahoyo (a dos kilómetros de distancia) exigiendo la puesta en libertad de los cuatro detenidos. Pasada la una de la tarde, la marcha llega a la Comisaría cortándose el tráfico en todas las calles que confluyen en ese cruce fundamental de la zona de Poniente, incomunicando durante varias horas la zona oeste, con el centro y sur de la ciudad. A pesar que las horas pasaban y también a algún movimiento provocador de la Policía, l@s concentrado@s todavía recortan el espacio acercándose al edificio custodiado por los antidisturbios: “De aquí no nos vamos sin nuestros compañeros”. De vez en cuando, los abogados y algun@s compañer@s que están negociando la liberación de los detenidos, nos comunican lo mucho que les anima y refuerza, sentir nuestros gritos de “Llibertá detenios”. En los primeros contactos, se contemplaba la posibilidad de no pasarlos al juez hasta el día siguiente: “Detenidos libertad y de aquí no se mueve nadie”. Más tarde ya se contemplaba conducirlos al juzgado por la tarde: “Si nos tocan a uno, nos tocan a todos y de aquí no nos movemos”… No eran todavía las cinco de la tarde, cuando los cuatro compañeros salían en libertad, recibidos con fuertes aplausos por tod@s l@s presentes.

Los habíamos sacado de la Comisaría. Es cierto que salen con los cargos de “daños y atentado contra la autoridad”, pero nuestra solidaridad, nuestra resolución y el convencimiento de que UNIDOS SE PUEDE, marcan el camino de otras victorias. Victorias que sólo serán posibles si se lucha. Y vaya si tenemos motivos para luchar.

El primero es la retirada de los cargos dé los cinco detenidos, permaneciendo muy atent@s ante las numerosas “identificaciones” que a lo largo del día 14N, se fueron produciendo. Es necesario reclamar la anulación de los cargos de todos l@s detenid@s en las últimas luchas sociales (minería, desahucios, HG 14N) y pedir responsabilidades por las actuaciones de la Policía Nacional y Local contra los piquetes. Queremos la dimisión inmediata del Delegado del gobierno y de como mínimo, el concejal de Seguridad de Xixón. El intento de asalto a la Casa Sindical, no puede quedar impune.

¡Tenemos motivos -más que de sobra- para organizar una Huelga General en Asturies, preámbulo la Huelga General Europea, contra los planes de la Troika y sus gobiernos! ¡A ello deberemos de ponernos tod@s desde ahora mismo!

¡¡QUE SE VAYA LA TROIKA, QUE SE VAYA RAJOY!

¡NUESTRAS VIDAS VALEN MÁS QUE SUS BENEFICIOS!

——————————————————————————————————-

… Y AGORA LA LLUCHA SIGUE!

El pasáu 14P, nuevamente Asturies foi la comunidá autónoma onde’l Pueblu trabayador asumió la convocatoria de Fuelga Xeneral con mayor puxu. Según les cifres que remanen les centrales sindicales, n´Asturies superóse’l 90% de participación nel paru de 24 hores…

… Y ye que nun nos falten razones. Esta Tierra asturiana vien soportando dende los años setenta un esmantelamientu industrial que la dexa ensin futuru. A los pieslles nos sectores del vidriu, lloza y cerámica, xuniéronse-yos numberoses industries pequeñes y medianes d’ámbitu llocal, d’un sector alimentariu (conserveres, lláctees y queseres, cerveces y gaseoses, sidre y dulce, panificadores, ) …que se sofitaben na producción propia, tantu del campu comu de la mar, y que fueron aniquilaes pola gran distribución de productos foriatos. Una gran distribución alimentaría que nesti momentu supera’l 90% del consumu y que foi destruyendo a la mesma vegada al pequeñu comerciu abastecíu por una aldega apuntillá coles cuotes europees. Siguiéron-y el testil enteru (IKE, Obrerol, Baras…) y entamó tamién el pieslle gradiáu de los astilleros abasnando tres de si, al pequeñu y medianu metal. Capítulu aparte merez l’esmantelamientu de la minería, tantu pública como privada y que nes últimes trés décades, pasó de más de 40 mil trabayaores a los apenes 3000 d’agora. A esa destrucción d’emplegu mineru, hai que suma-y otros 200 mil emplegso inducíos. La delictiva “xestión” institucional, empresarial y sindical del esmantelamientu de la minería y la so pretendida reconversión por mediu de los multimillonarios “Fondos Mineros”, en dalgún momentu va tener que ser investigada pa delimitar les responsabilidaes de los axentes implicaos. Pero al espilfarru y a la corrupción que presidieron esa xestión convirtiendo en desiertod contornes enteres, hai que sumar bona parte de la destrucción social sobrevenía a esta Asturies de la que fuxen los nuesos mozos, onde un de cada trés habitantes tien mas de 65 años y col índiz de natalidá más baxu del planeta: 6 nacid@s per cada mil habitantes. Lo que nun quita que, de los casi seis millones de paraos y paraes del Estáu Español, más de 100 mil seyan asturianes.

Esti ye’l puntu de partida, col que llegamos en Asturies a esta crisis sistémica: económica, ecolóxica, social y de los cuidaos, qu’el mesmu capitalismu ta reconvirtiendo nun nuevu negociu, cola so guerra declarada al pueblu trabayaor, robándonos los salarios, les pensiones, la sanidá, la educación, la cultura, Teníamos razones sobraes pa dir a la Fuelga Xeneral y asina lo fiximos! Xunto a los y les trabayaores del restu del Estáu Español, de los griegos y griegues ,portugueses, italianos ya itaianes y chipriotes que, xuníu al sofitu movilizáu del restu del pueblu trabayador européu, fixo d’esti 14P , un día de Resistencia escontra les polítiques de retayos de la Troika y los sos gobiernos. Dende les 00 hores del miércoles 14 de Payares pusieronse en marcha los piquetes informativos de les empreses y tamién los entamaos nes localidaes por afinidá sindical. Mientres tola mañana percorrieron polígonos industriales, grandes superficies, estaciones d’autobuses, cais comerciales … Siempres xixilaos de cerca pola Policía Nacional, col sofitu de los Municipales.Na madrugada delles carreteres y autopistes fueron cortaes con barricaes, y durante la mañana en diverses localidaes taben previstes acciones, como en La Felguera, onde mediu millar de paraos y paraes arrodiaron el INEM. En Uxo, produxérase una detención.

Magar l’actu central d’esti 14P, yera la manifestación de la tarde n’Uviéu y na que participaron alredor de 100 mil persones, al mediudía y como se vien faciendo en toles fuelgues xenerales, taba convocada en Xixón por CSI, SUATEA, CGT y CNT otra manifestación a la que nesta ocasión sumóse un cortexu de dellos centenares de CC. OO., UXT y USU, mientres parte del recorríu pero con finales distintos.

La manifestación de Xixón entamó calentina pola actuación policial, qu’amás de torgar mientres tola xornada l’acción informativa de los piquetes, a les 10.30 hores cargó escontra’l piquete de la CSI, SUATEA, CGT y CNT que se replegaba a los locales sindicales pa preparar la manifestación, mancando a dellos sindicalistes, amás de producise la primer detención. Pocu dempués, y a escasos metros de la Casa Sindical de Xixón, la policía intenta arrampuña-y la cámara a un fotógrafu produciéndose de siguío otra carga y l’intentu d’asaltu de la Casa Sindical per parte de la Policía a la que se-y fixo frente torgando-yos el pasu, resultando mancáu un compañeru que tuvo que ser atendíu nel Hospital de Cabueñes, amás de producise otres tres detenciones per parte de la policía local qu’actuó desmedidamente nesta Fuelga ,collaborando cola Policía Nacional na xabaz represión. Prestaríanos saber les ordes que’l Conceyal de seguridad Rafael Felgueroso Villar dió a los sos acólitos.

Nin l@s más mayores recordaben un intentu d’asaltu de la Sindical pola Policía: dellos compañeros remembraben los entamos del conflictu del sector naval. Ante la gravedá de los fechos fiíxose una asamblea na que decidiose dar de plazu pa lliberar a los deteníos, hasta’l final de la manifestación.

La manifestación de Xixón, na que participaron alredor de 20 mil persones entamo al gritu de “Detenios llibertá”, grit repitíu una y otra vegada per tou el recorríu. Llegaos al Náuticu un voceru de la CSI comunicónos que se diera de plazu al Gobernador Civil hasta la una la tarde pa poner en llibertá a los deteníos y en casu de nun producise, colaríamos hasta la Comisaría Y… asina foi. Más de cinco mil manifestantes marcharon per les cais del centru de Xixón, hasta la Comisaría nel barriu del Natahoyo (a dos kilómetros de distancia) esixendo la puesta en llibertá de los cuatro deteníos. Pasada la una la tarde, la marcha llega a la Comisaría cortándo´l tráficu en toles cais que conflúin nesi cruce fundamental de la zona de Poniente, incomunicando mientres delles hores la zona oeste, col centru y sur de la ciudá. A pesar que les hores pasaben y tamién a dalgún movimientu provocador de la Policía, los concentraos y concentraes inda retayaben l’espaciu, averándose al edificiu custodiau polos antidisturbios: “D’equí nun colamos ensin los nuesos compañeros”. De xemes en cuando, los abogaos y algunos compañeros y compañeres que taben negociando la lliberación de los deteníos, comuníquennos lo muncho que-yos anima y refuerza, sentir los nuesos gritos de” Llibertá detenios”. Nos primeros contactos, contemplábase la posibilidá de nun pasalos al xuez hasta a otru día: “Deteníos llibertá y de equí nun se mueve naide”. Más tarde yá se contemplaba conducilos al xulgáu pela tarde: “Si tóquennos a unu, tóquennos a toos y de equí nun movemos”… Nun yeren tovía les cinco la tarde, cuando los cuatro compañeros salíen en llibertá, recibíos con fuertes aplausos por toos y toes les presentes.

Sacamoslos de la Comisaría. Ye ciertu que salen colos cargos “de daños y atentáu escontra l’autoridá”, pero la nuesa solidaridá, el nuesu resolvimientu y el convencimiento de que XUNÍOS PUÉDESE, marquen el camín d’otres victories. Victories que namá van ser posibles si lluchamos. Y tenemos motivos pa lluchar. El primeru ye la retirada de los cargos de los cinco deteníos, permaneciendo atentos ante les numberoses “identificaciones” qu’a lo llargo del día 14P, fueron produciendose. Ye necesariu reclamar l’anulación de los cargos de toes les persones deteníes nes últimes lluches sociales (minería, desahucios, HG 14P) y pidir responsabilidaes poles actuaciones de la Policía Nacional y Local contra los piquetes. Exisimos la dimisión inmediata del Delegáu del gobiernu y d’a lo menos, el conceyal de Seguridá de Xixón. L’intentu d’asaltu a la Casa Sindical, nun puede quedar impune.

¡Tenemos motivos -más que de sobra- pa entamar una Fuelga Xeneral n´Asturies, preámbulu la Fuelga Xeneral Europea,escontra los planes de la Troika y los sos gobiernos! ¡A ello vamos ponenos toos y toes dende agora mesmu! ¡¡QUE COLE LA TROIKA, QUE COLE RAJOY!

¡LES NUESES VIDES VALEN MÁS QUE LOS SOS BENEFICIOS!

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0